January 18, 2018
You can use WP menu builder to build menus


Laporan Pembangkang dan beberapa portal berita mengenai apa yang berlaku di sidang DUN Pahang semalam menunjukkan puak Pakatan Haprak tu kehabisan modal sehingga sanggup menabur fitnah.

Sewaktu membahaskan Bajet Negeri 2018 semalam, ADUN DAPigs Mentakab itu membuat dakwaan kononnya di Mentakab tidak ada pesta arak, hujan lebat masih turun dan banjir masih berlaku.

Kenyataan itu membuatkan YAB Menteri Besar, Dato’ Sri DiRaja Adnan Yaakob melenting kerana menganggap tindakan ADUN DAPigs Mentakab itu cuba menghina kuasa Allah S.W.T.

Apabila Adnan bertanya, siapa yang turunkan hujan dan siapa menyebabkan banjir berlaku, ADUN DAPigs Mentakab itu tidak dapat memberikan sebarang jawapan dan mendiamkan diri.

Malah ketika YAB Menteri Besar Pahang mengajukan soalan sama ada ADUN DAPigs Mentakab itu seorang yang beragama Islam atau orang Kafir, jawapan darinya juga tidak kedengaran.

Satu pertikaman lidah berlaku antara Tengku Zulpuri dengan Menteri Besar. Kedengaran YAB Menteri Besar menyatakan sepanjang hidupnya 67 tahun sehingga hari ini, dia tidak pernah bergaduh.

Namun sebaliknya, YAB Menteri Besar Pahang mencabar ADUN DAPigs Mentakab itu keluar Dewan. Malangnya, ada yang mentafsirkan dalam keadaan sedemikian MB Pahang ajak ADUN DAPigs tu bertumbuk.

Adalah tidak masuk akal sekiranya YAB Menteri Besar mengajak Si ADUN DAPigs tu bertumbuk. Tetapi sesetengah pihak membuat tafsiran kononnya MB Pahang ajak ADUN DAPigs tu bertumbuk.

Ianya jelas hanya andaian pihak yang cuba nak menjadikan isu itu sebagai satu bahan sensasi. Tindakan mengajak ADUN DAPigs Mentakab itu keluar Dewan mungkin untuk berdamai.

ATAU mungkin juga untuk minta kenyataan itu dibuat dalam Dewan itu diulang semula di luar Dewan. Dan mungkin juga untuk mentarbiahkan ADUN DAPigs itu mengenai hukum Islam.

Apa yang jelas, YAB Menteri Besar Pahang cuma mengulangi pendiriannya mengenai buruk dan baik itu datangnya dari Allah seperti maksud firman Allah dalam Surah An-Nisa’, ayat 78:

Di mana saja kamu berada, kematian akan mendapatkan kamu, kendatipun kamu di dalam benteng yang tinggi lagi kokoh, dan jika mereka memperoleh kebaikan, mereka mengatakan: “Ini adalah dari sisi Allah”, dan kalau mereka ditimpa sesuatu bencana mereka mengatakan: “Ini (datangnya) dari sisi kamu (Muhammad)”. Katakanlah: “Semuanya (kebaikan dan bencana itu datang) dari sisi Allah“.

Apabila ADUN DAPigs itu menyindir Allah, ia membuatkan MB Pahang tidak dapat menahan sabar. Tapi, takde pulak perkataan ‘bertumbuk’ keluar dari mulut MB Pahang. Itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni memang dah takde modal dan hanya membuat fitnah!!!




Source link

admin

Comments are closed.

Show Buttons
Hide Buttons
%d bloggers like this: