January 16, 2018
You can use WP menu builder to build menus


KEBAIKAN yang dibawak dari projek Rawang Bypass ni dah banyak dicakapkan orang, tak perlulah penulis nak mengulang lagi rasanya.  Dimudahkan, hanya orang tak waras akal saja yang akan membantah projek yang telah siap ini kerana selain memudahkan pergerakan rakyat, ia juga mengekalkan alam sekitar  di kawasan sekeliling.

Yang lebih penting, pembinaan jalan pintas paling mahal dalam negara ini, adalah yang pertama tak dikenakan tol ke atasnya.  Sepatutnya Pan Borneo tapi yang itu masih dalam pembinaan, dah siap besok, itulah projeknya yang akan menjadi nombor satu, sementara itu Rawang Bypass ini lah.

Syukurlah kita Mahathir bukan lagi Perdana Menteri.  Kalau Mahathir Perdana Menteri ni, nescaya jalan ini akan dikenakan tol dan rakyat perlu membayarnya.  Perdana Menteri kita ialah YAB Datuk Sri Najib Tun Razak, yang gemar buat projek infra jalan hebat-hebat tanpa kenakan tol kepada rakyat.

Bila tol takde, maksudnya tak wujud perjanjian konsesi dan tak wujud kroni – 2 perkara ni pun dah susah nak menjawabnya zaman berzaman.  Senang nak memperkenalkan, payah nak menghapuskan.

Mahathir dia bukan boleh nampak projek jalan sikit, nak-nak yang bernilai tinggi dan yang ada added value seperti tertinggi dan berjaya mengelak alam sekitar dari terjejas, itu semua alasan nak kenakan tol tu.  Tujuan konon nak elak kerajaan berhutang banyak tapi kroni dia pulak kenyang berzaman-zaman, yang kena tanggung siapa?  Rakyat juga.

Nak selamat duit rakyat konon, RM 32 billion lesap, siapa pun tak tahu pergi mana.

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the “Biographical Info” field in the user admin panel.



Source link

admin

Comments are closed.

Show Buttons
Hide Buttons
%d bloggers like this: